close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נעצרו המחבלים המעורבים ברצח אחיינה של לימור לבנת

מערכת שורשיא תמוז, תשעג19/06/2013

שלושה פעילים של מנגנוני הביטחון "הפלסטיניים" הודו כי ירו לעבר המכונית הישראלית ורצחו את בן יוסף לבנת הי"ד , אחיינה של שרת התרבות.

שנתיים אחרי רצח בן יוסף לבנת ז"ל, אחייינה של השרה לימור לבנת, בקבר יוסף, היום (ד') הותר לפרסום כי שב"כ וצה"ל, עצרו בחודש שעבר שלושה פעילים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שהיו מעורבים בתקרית הירי. באירוע נפצעו חמישה ישראלים נוספים שנכנסו לקבר יוסף כדי להתפלל במתחם.

מחקירת השב"כ עולה כי השלושה היו מעורבים בירי שהתרחש באפריל 2011, אז נרצח בן יוסף לבנת ונפצעו חמישה ישראלים נוספים, לאחר שנכנסו להתפלל בקבר יוסף. העצורים הועברו לידי ישראל בתום ריצוי
עונשי מאסר של שנתיים שנגזרו עליהם לאחר שהודו שירו באוויר.

כזכור, לפני כשנתיים נכנסה קבוצה של חסידי ברסלב אל קבר יוסף שבשכם. החסידים שכבר הגיעו בעבר מספר פעמים אל מתחם הקבר ללא תיאום עם צה"ל, לא צפו את התקרית הקשה שהפתיעה אותם באותו לילה.

שוטרים "פלסטינים" שזיהו אותם פתחו לעברם באש. החסידים נמלטו במהירות לרכבם ויצאו משכם אולם אחד מהם, בן יוסף לבנת ז"ל, נפגע באורח אנוש ונפטר כתוצאה מפצעיו בפאתי שכם.

מספר ימים לאחר האירוע החליטו במשרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי להכיר בלבנת ובמשפחתו כנפגעי פעולות איבה מכיוון שהמניע לירי מצד השוטרים "הפלסטינים" היה רצון לפגוע דווקא ביהודים.

 
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה